T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİTLİS / HİZAN - İstiklal Ortaokulu

Çalışma Alanlarımız

ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

      EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması. 
  • Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, ergenlik vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması
  • Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması. 
  • Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, spor yapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.
  • Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak.

  

     BİREYSEL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.
  • Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.
  • Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarını değerlendirmek.
  • Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonal değişimine uyum sağlanmasına destek olmak.
  • İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.
  • İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapılması.
  • Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan "önleyici" tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.

  

    MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak,
  • Çevresindeki eğitim ve meslek olanakları hakkında bilgilere sahip olmak
  • Meslekleri tanıtıp her mesleğin gerektirdiği yetenekler, geleceği, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkanları gibi konularda öğrencileri bilgilendirerek çeşitli meslek sahiplerini okula davet ederek, son sınıflarımızda uygulanan mesleki gölge programıyla kendisine uygun mesleği seçmesinde yardımcı olmak.
  • Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek. Liselere tanıtım gezileri düzenlemek.
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.03.2016 - Güncelleme: 19.03.2021 12:01 - Görüntülenme: 886
  Beğen | 2  kişi beğendi